Blogdax



Då var det dags att ge sig in i "blogträsket".
Här kommer jag att följa upp och föra loggbok över mina äventyr med havsfidran Wonitopa, som jag införskaffade hösten 2006 efter ett antal år av träbåtsliv.
Första vintern kommer att bestå av mindre uppfräschningsjobb, samt några småjusteringar som jag upptäckt under testseglingar innan det var dags att ta upp henne.

I skrivande stund är båthuset så gott som färdigt, det fattas bara ett par skruvar och sedan ska presseningen på, sedan kan arbetet dra igång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallo
Jasså det blev Fidra efter kostern ;)
Skoj med seglingsbloggar!
Var och kollade på Akka projektet när du meckade med den i Tångudden

//Marko K
www.markok.blogg.se
föredetta
www.aldaweb.net

Kapten Lalle sa...

Hejsan

Javisst, säkerhet före fart...
Gick länge och kollade på havsfidror när kostern läckte som mest(!) och förra hösten bestämde vi oss för att sälja Akka och jag for upp till Stockholm och köpte mig en helt egen Havsfidra.
Akka ligger nu vid kajen i Björlanda och nya ägaren kommer på söndag och hämtar henne för att ta Göta kanal upp till Stockholm. Nu är det dags för ett nytt steg i båtlivet gå från renovering till segling mot fjärran mål!

Beklagar allt som skett dig och din familj, men du verkar i alla fall ha hittat dig en fin båt och jag följer din blogg med jämna mellanrum.
Har du sålt din Lallerödsnipa?

/Lars