2007-06-26

Ösregn, men då blir det ju bara ännu mysigare i båten.
Var idag ute och monterade ekolodsgivaren, som blir invändig placering i ett rör som jag plastade fast med epoxispackel. I morgon ska jag fylla upp det med vätska och montera givaren.
Fixade även lite med färskvattensystemet, som tidigare tog vatten från sjön(Östersjön) och pumpade bak till slang i akterstuven och till diskhon. Planen är att montera in en fast tank i förpiken med påfyllning från däck, som det troligen varit en gång i tiden, för det sitter redan en genomföring på däck.
Jag har sedan tidigare plockat ur slangen i aktern och plastat igen bottengenomföringen, så idag bytte jag slangen till diskhon och drog en slang till förpiken där jag denna sommaren kommer att ha en 25 liters dunk.

Upptäckte även till min förskräckelse att det droppar in från ovan, dels från bultarna för brytblocket, men även någonstans i höjd med styrbordslanternan. När det slutat regna får jag plocka fram Sikaflextuben.

Inga kommentarer: