2007-07-06

Wonitopa från ovan.

Enligt väderprognosen tidigare i veckan, såg fredagen ut att bli solig med lagom vind. Så jag passade på att ta ut en ledig dag jag hade liggandes.

Färskvattendunken med anslutningar.

Förmiddagen var ömsom sol och moln och fram till lunch, mekade jag med småsaker i båten, såsom färdigställande av vattenförsörjningen, som även har spolats igenom med rengöringsmedel. Jag tätade även om det läckande brytblocket, så nu är det ett ställe mindre att oroa sig över.

Windexen åt fel håll!

Tog också en sväng till mastkranen, där jag vände windexen åt rätt håll och lossade genoafallet som fastnade i toppen vid påmastningen.

Stävandes mot NV i 3 knop.

Vid ettiden hissade jag segel och seglade en sväng, mestadels lutande i halvind för ca 3 knop. När magen började kurra vände jag hemåt och slörade bekvämt med endast kryssfocken, för att avnjuta rostbiff och potatissallad.

Lunch i sakta slör.

Och så, när jag precis svalt sista tuggan kom regnet!

Inga kommentarer: