2009-09-11

Nu får jag göra något åt situationen. Idag var det fullständigt omöjligt, med t-shirten instoppad, att få igen knappen i mina "seglarbyxor", men utan och efter mycket stånk och stön gick den igen!
Annars händer det mycket positivt och spännande i mitt liv för närvarande, så idag var jag tvungen att ge mig ut på havet och rensa mina tankar. Prognosen sade vindar på 8-12 m/s och ökande, men observationen vid Vinga visade bara 5-7, så jag kastade loss och tuffade ut. När jag kom ut ur hamnen rullade jag ut genoan och märkte att det började bralla i. Nordostlig vind gjorde att jag hade fin läns ut förbi starthuset och när jag vek in mot Torsholmen rullade jag in några varv för att få det lite lugnare medan jag fikade. Med en fart på dryga 3 knop i plattläns och ändå blåste det rejält på mig, så kan jag konstatera att vinden nog låg på dryga 8 m/s och ökande. Jag rundade några öar och när jag närmade mig vindögat och med större vågor, rullade jag in och snurrade igång järnspisen för att knacka in till Björlanda.
Ah, ännu en underbar sväng på sjön! Det får dröja innan jag tar upp henne.

Inga kommentarer: