2009-12-01

Ikväll har jag varit nere i båten och tillpassat och monterat de sista isoleringskivorna till kylboxen. Jag började med att skruva fast frontskivan av furuplywood och sedan in med cellplastskivorna, som jag limmade fast med trälim(!) och fogskum i skarvarna. Har läst någonstans att det går lika bra med trälim, eftersom kontaktlimmet är slut!

All isolering på plats.

För att få dit alla delar, så var jag tvungen att montera bort hyllorna och kroklisten, som jag ändå tänkt tillverka nya. Alla teakytor invändigt ska dessutom slipas av och lackas, så småningom...

Hyllorna borta.

Jag sågade även till ett lock, men det sätter jag inte på förrän senare. Nästa steg blir att plasta och måla invändigt och undersidan på locket, innan jag skruvar ihop allt och klär det med teakplywood.
Eftersom vintern tydligen har kommit med -5 grader, så lämnade jag värmefläkten på tills imorgon, så limmet och fogkummet får härda ordentligt, busigt!
Jag tog även med mig knoppen på gasreglaget hem för limning, slip och lack.

Gasreglaget skall få en ansiktslyft.

När tid finnes skall även hela "reglagefästet" lackas vitt och fint.

Inga kommentarer: