2010-07-09

Idag var jag nere i båten för lite montering inför helgen.
Jag började med att limma fast den blänkande knoppen till gasreglaget.

Knoppen på plats.

Sedan tog jag tag i motorluckan, som jag tänkt i många år. Tätningslisterna är dåliga, luckan ligger löst och den är oisolerad.


Det gamla "eländet".

Därför tog jag bort de gamla listerna och gjorde rent.

Gamla listerna borta och rengjort.

Sedan monterade jag nya fräscha lister.

Nya fräscha Tesa-lister.

Och slutligen monterade jag ett litet lås för att hålla luckan på plats och därmed dämpa oljudet lite.

Tätt och låst.

Isoleringen blev det inget med, eftersom topplocket ligger för nära luckan så den skulle ta i isoleringen. Det blir nog till att göra någon specialare där med lite tunnar isolering just över toppen.
Styrbords sittbrunnstoft fick även nya lister under, eftersom dom gamla var slut.

Mjukare tofter.

Jag hade även med locket till kylboxen, så nu börjar man ana hur det kommer att bli. Nu ska den "bara" målas invändigt och kläs med teak.

Locket provmonterat. Snart blir det kalla öl!

Innan jag åkte hem skruvade jag fast fronten till pentrylådan, som blev stiligt.

Pentrylådan börjar bli klar.

Nu återstår bara ett magnetlås, så att luckan inte åker upp varje gång jag seglar för babords halsar! (Och en passbit under lådan.)

Inga kommentarer: