2010-08-11

Nu har det inte varit mycket aktivitet på bloggen den senaste tiden och det är den dystra sanningen!
Men idag kände jag att det var dags att ta en liten tur. Väderprognosen var väl ingen seglingssensation med lätta vindar och risk för regn, men jag kände att jag var bara tvungen att komma ut.
När jag väl lättat på förtöjningarna och gled ut på det spegelblanka vattnet, så började vindsnurrorna röra på sig och några lätta pustar tog mig ut i Rivöfjorden.

Fenomenet när öarna i horisonten svävar.

Närkontakt med sjöfartsverket.

På vägen hem dog vinden helt så vid Svarta Bockskär låg jag helt still och kunde titta hur fyra sälar lekte och låg och vilade på ett skär, samtidigt som det regnade lite lätt. Livskvalitet!

Gratis sälsafari.

Sedan blev det motor hem, med nyladdade batterier(mina alltså)!

Efter regn kommer solsken!

Inga kommentarer: