2011-01-27 Ljudisolering av motorluckan

När jag idag gick in på Biltemas hemsida för att titta efter mer ljudisoleringsmaterial till motorrummet fick jag syn på något intressant. Smältfolie Bitumen, som jag skulle kunna ha under motorluckan i sittbrunnen, där dom vanliga skivorna är för tjocka och inte får plats.


Smältfolie, Bitumen. Art.nr: 369213

Så en vanlig isolerskiva och ett paket smältfolie blev resultatet av dagens Biltemaresa.
Hemma i köket klippte jag till och monterade jag smältfolien. Ett ark räckte till tre lager, vardera 3 mm, så 9 mm dämpmaterial. Ju mer desto bättre!

Uppmärkning var gummilisten ligger mot luckan.

Tre lager ljud- och vibrationsisolering.

När det var dags för sidoskivorna, kändes det bättre att sätta sig i soffan med en kopp te och ruffhäxan...

Inga kommentarer: