2007-12-29

Idag hade jag hjälp av brorsan och kunde få gjort lite arbete som kräver mer än två händer och dessutom några meter emellan dom!
Vi började med att demontera, täta och återmontera peket, som har suttit lite dåligt.

Tätning av infästning peke.

Sedan tog vi bort fönstren som skall tätas om och putsas upp. 20 skruvar i varje fönster blir 80 st totalt och då är det skönt att ha skruvdragare. Fönstren var tidigare tätade med någon grå kladdig gegga, som börja krypa ur och dessutom inte ser så rolig ut.

Inte vidare vackert.

Geggan var inte lätt att få bort, men till slut hittade jag sättet, som var värmepistol och trasa.

Kladdigt värre.

Eftersom jag skall måla insidan av ruffen, så väntar jag med att montera fönstrena och främst innerramen, innan jag har målat. När jag väl köpt färg, kan jag måla bara runt fönstrena, så får jag dom på plats. "Glaset" i fönstrena är väldigt grumligt och fult, men det sägs att det ska gå att putsa upp med Autosol, så det får jag prova.

Inga kommentarer: