2008-01-23

Tog idag flexledigt från jobbet och laddade upp med en termos kaffe och åkte ut till båthuset. Började med att torka av taket och tofterna i förpiken med lacknafta, innan jag började måla. Först med pensel på svåråtkomliga ställen och sedan fick rollern rulla. Första lagret täckte lite dåligt, så det får bli minst ett lager till.
Det ser ändå betydligt bättre ut än innan, tänk vad lite färg kan göra!

Snajdigt!

Betydligt bättre.

På väderprognosen stog det molnigt, med risk för regnskurar på eftermiddagen, men det regnade från det att jag steg ur sängen till jag låg där igen. Därför satte jag upp en extra pressenning på insidan i taket, både för att vattnet som läcker igenom den yttre pressenningen inte ska droppa ner på båten. Dessutom när jag satte den inre pressenningen på undersidan takreglarna, så ventileras eventuell kondens bort i luftspalten.
Fortsatte sedan med att slipa av och lacka några trädetaljer som jag monterat ner, bl.a. ventilationsgaller i förpiken och listverket runt nedgångsluckan.

Slipning pågår.

Lackat en första gång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

snyggt jobbat

Kapten Lalle sa...

Tackar, man gör så gott man kan.