2009-04-26

Long time, no see(sea)!
I år har det inte blivit mycket tid vid båten, men å andra sidan har det gjort att jag inte rivit ner hela båten, för att sedan med panik få det på plats igen när det börjar närma sig sjösättning.
Idag fick jag i alla fall ett par timmar ute på Tångudden, men lite ringrostig gick det trögt och jag hade glömt hälften hemma som jag behövde. Jag fick ändå en del väsentligheter gjorda, som för eller senare måste göras.
Jag spacklade sommarens grundstötning, med en träflis(!) eftersom jag glömde spackeln hemma.

Grovspacklad grundkänning.

Pentryt kom även på plats, som skall kompletteras med skivor och diskho.

Pentrymodulen fastskruvad.

Brandsläckaren som legat lös och rullat i några säsonger, skruvade jag äntligen fast vid garderoben.

Säkerheten framför allt.

När jag ändå hade skruvmejseln framme åkte gårdagens loppisfynd upp i förpiken. Bara lite kabeldragning, så är allt för sommarens förpiksmys klart.


Nya läslampor i förpiken.

Jag hann även med att skruva fast navigationstället, som jag lackade i vintras.

Navigationsplatsen redo.

2 kommentarer:

Kalle sa...

Halloj
Letar efter en liten stump mässingslist som saknas till min båt (relingslist) och när jag goglade lite så hittade jag ett inlägg där du hade åkt och hämtat på najad tror jag att det var.
Jag letar i alla fall efter precis sån list ca 30cm
Om det är något som du har så köper jag jättegärna en liten bit.
Hör gärna av dig

Mvh Kalle Ekström
Ägare av Engelica en träsnipa från -58
0709-708112
kalle@karek.se

Kapten Lalle sa...

Hej Kalle

Tyvärr så skaffade jag bara precis så mycket som jag behövde, men om du kontaktar dom så kan dom säkert hjälpa dig. Det var ju lister som inte längre användes i produktionen, för nu är det bara rostfritt som gäller.
Lycka till!

MVH
Lars