2009-05-14

Nu börjar det närma sig sommar och i allra högsta tid vårrustning.
Min ständige "båthusnedplockare", tillika far, kom idag ner och blottade båten, när jag var på jobbet. Sedan efter att jag slipat av spacklingarna på kölen, så tvättade och målade han botten.

Blottad och bottenmålad.

Detta året får det räcka med ett lager, både p.g.a resursbrist, men även ett test för att se hur mycket den egentligen hjälper. En extra bottenskrubb kan jag ju annars kosta på mig, jag spar ju både min plånbok och miljön!
Medan far fejade på utsidan skruvade jag fast avgassystemet ordentligt och bytte även slangen till självlänsen.

Nya slangar.

Eftersom det gamla avgassystemet bygde på 38 mm slang, fick jag sätta på en sådan slang på skrovgenomföringen, för att den nya 45 mm avgasslangen skulle passa.

Inga kommentarer: