2010-01-08

Nu när vardagen någorlunda är tillbaka så pejlar tankarna in sig på båtar igen, trots snö och 15 minus!
Jag har sedan länge konstaterat att ”det blir inte som förr” med båtfix någon timme varje kväll och även någon helg, utan nu gäller det att ägna sig åt väsentligheter.
Önskelistan är lång, men de projekt som jag dragit igång med får jag färdigställa, såsom pentryt, kylboxen och teak i sittbrunnen. Det är och kommer att vara, ett tag framöver, lite för kallt för att limma och trivas ute i båten, så nu går jag på sparlåga. Det jag kan göra är bl.a. är uppmallning och materialinköp för sittbrunnen.
Annars går båttiden åt ”torrsim” med tidningar och bloggläsande om andras projekt och lyckligt lottade som befinner sig seglandes i varmare breddgrader.
Om 5 månader är det dags att sjösätta igen!

Inga kommentarer: