2011-02-14 Att göra innan sjösättning


Oavsett om båten kommer att vara till salu till våren eller om jag själv njuter av henne, så hade det varit bra om jag kan göra klart några halvfärdiga projekt, samt att det är dags för en ytlig uppfräshning.
Många saker kan jag göra hemma, medans vissa kräver lite behagligare väder ute innan jag kan ge mig på dom!
Tanken är en tidig sjösättning i år och listan innan dess ser ut så här, utan inbördes kronologisk ordning eller prioritering:
  • Installera elektrisk länspump.
  • Lacka och montera skivor vid pentryt.
  • Montera spritkök, Origo 3000.
  • Montera fotpump och vattenkran i pentryt.
  • Polera skrov och överbyggnad.
  • Lacka trädetaljer utvändigt, t.ex. rorkult, avbärarlisten, grabbräcken, lanternfästen m.m.
  • Rikta motorn och kontrollera ventilspel.

Förhoppningsvis har jag betat av de flesta punkterna innan Wonitopa doppar kölen i april, men vi får se!

Inga kommentarer: