2011-02-15 Lackning av pentryskivorna

Ikväll tog jag äntligen tag i projektet med pentryskivorna, men lite stressad så gick det därefter...

Först la jag skivorna lite slarvigt på en skottkärra, varvid en skiva kanade ner och kantlisten skadades.

Typiskt!

Detta gick dock ganska smidigt att limma och slipa av och ovetande så märks det inte.

Limning av klantigheterna.

Jag slipade sedan av de tre skivorna och lackade dom ett första lager med Original lack på ena sidan.
Ont om plats som jag har i förrådet fick jag bygga lite konsoler i röran att lägga skivorna på.

Lackverkstan på darrande ben i förrådet.

Och kvällen till ära, när jag skulle stänga förrådet, så knuffade jag till en hylla och en sak ramlade ner och stötte till en spade som föll på en annan hyllasom var ett stöd och en nylackad skiva for i golvet!
Ett litet märke blev det och lite smuts i lacken, men det är ingen idé att göra något åt det förrän lacken torkat och jag kan slipa ner den igen.
Nu går jag och lägger mig!

Inga kommentarer: