2007-04-23

Idag kom då den så efterlängtade målningen.
Jag hade köpt en liten sats Gelshield 200 och visste inte hur långt den skulle räcka, så jag började med pensel måla alla utsatta ställen, spacklingar och slipningar genom tjärepoxin. Färgen var ganska dryg, så det slutade med att jag har målat över alla spacklade blåsor, bottengenomföringar, stävar och som sagt extra nedslipade områden, alltså nästan hela botten!
Det ser betydligt bättre ut när man fått dölja alla fläckar och märken med färg.

Monteringsplattan fick ett tredje lager lack innan jag styrde hemåt.



Har länge funderat på vilken bottenfärg jag ska ha, det är ju lockande att lägga på något som håller beväxningen borta och slippa måla varje år.
Men så ringde självklart kusinen från Naturvårdsverket i Stockholm och undrade om jag vågar visa henne burken jag haft till bottenfärgen i år...

Inga kommentarer: