Annandag påsk

Påskhelgen skulle ju avslutas med en heldag i solen, med spackling och plastning. Men istället kom det snöoväder och 4 grader, inget epoxiväder direkt.
Dagens arbete blev slipning av hackbrädefästet och ribborna på peket, som även har fått ett första lager lack. De flesta av Wonitopas teakdetaljer har inte sett lackpensel på länge, så teaken är riktigt grå och på vissa fläckar gröna och till och med mossa. Härligt att sätta sandpappret i!

Skruvade också av storskotskenan från sin teakbalk, som jag med förvåning såg ramla isär. Jag hade sett att den var byggd av två delar, men som jag tog för givit var hoplimmade, vilket jag istället fick göra nu när jag kom hem.


Till nästa helg ska det tydligen bli riktigt bra väder, så då blir det bok och brassestol till sambon och epoxi och glasfiber till mig!

Inga kommentarer: