2008-02-25

Då var arbetet i båthuset igång igen efter helgen, en helg med mycket prat om eventuell segling i Medelhavet till sommaren. Så jag får öka tempot om jag ska hinna klart med renovering, sjösätta och segla ner till Grekland innan semestern!
Idag fortsatte jag med ett andra lager på motorrumsskivorna och trappan. Hyllsargerna är nu helt klara efter ett andra lager Goldspar och väntar nu på att skruvas ihop och monteras.
Inne i ruffen monterade jag ner ramarna till gallrena i basinredet, som skall slipas av och lackas.

Ytterligare lackoffer.

En viktig punkt på årets lista är roderfästena som ska ses över och därför monterade jag bort det övre fästet, som ska få ligga på operationsbordet och åtgärda det lilla, men störande glappet.
Fästet ska sedan målas och skruvas fast igen.

Övre roderfästet.

Det undre fästet är inplastat i akterstäven och har inte heller lika stort glapp, så det skrapas bara av lite och på med ny färg.

Undre roderfästet, stabilt.

Inga kommentarer: