2008-03-05

Målade så insidan av taket en andra gång och nu börjar det likna något. Fortfarande syns små färgskillnader vid spacklingar och penseldrag i "fel" ljus, så ett sista lager ska på innan jag drar bort maskeringstejpen. Har bestämt mig för att göra taket helt klart innan jag börjar med soff-/kojbottnarna och kölsvinet, så jag har någonstans att sätta mig själv medan penseln går.

Nyansskillnad mellan en och två strykningar.

När jag ändå hade färg kvar i penseln, så strök jag roderfästet ytterligare en gång.
Som om jag inte har fått nog av lackande, så plockade jag ner skåpsluckor och lådor och gav ett första lager lack. Listan med "ska bara" börjar bli lite lång nu, om jag skall hinna klart till 7:e maj och samtidigt vara lite social!

Lätt slipade luckor.

Demonterade även bågarna och fästena till sprayhooden, för lack och tätning. Har gått i planer om att göra en helt ny lösning med fasta bågar i rostfritt, men tiden räcker inte till, så jag syr en ny sprayhood, med den gamla trasiga som mall, som passar de befintliga fällbara bågarna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man får göra prioteringar,vissa grejer kan man ju göra efter sjösättning oxå

http://havskajak.webb.se/

Kapten Lalle sa...

Jag har insett det, bara botten är klar och att det gärna är tätt uppifrån, så kan man ta resten sedan. Problemet då är att det gärna inte blir gjort, för då vill man ju segla när man åker ner till bryggan!