2008-03-19

Lackade grabbräcken och skjutluckesarg.

Egentligen är onsdag = båtfri dag och andra samkväm, men när frugan låg hemma med feber, var det lika bra att ut till min "älskarinna" och få lite gjort. Usch, vilken otäck människa jag är!
Slipade klart skjutluckan och lackade den och grabbräckena.
Nästa vecka kommer förhoppningsvis pappa ner och hjälper mig med avbärarlisterna, som är lite svåra att handskas med ensam. Började därför idag att märka upp alla gamla hål och skruvar på en tejp, som jag satt upp strax under listen, för att veta var de nya hålen ska borras. Avstånden mellan de gamla hålen varierar lite mellan 12 - 17 cm och skruvarna som håller ihop däck och skrov sitter betydligt glesare, men med olika avstånd. Jag borrar upp den nya listen med lika avstånd mellan hålen och hoppas på att det går att justera/parrera för att inte träffa något gammalt. Frågan är bara hur tätt jag måste ha mellan hålen?

Inga kommentarer: