2008-03-28

Avbärarlister provmonterade.

Efter påskhelgens slit på Vägverket var det idag "veckovila" på tidsrapporten, men i min värld betyder det 11 timmar vid båten!
Som sagt hade jag hjälp av pappa idag och vi provmonterade avbärarlisten, som kommer att bli kanon. Vi klarade att pressa in listen mot skrovet hela vägen från för till akter, men vid aktern krävdes lite blötläggning och "stämp".

Inpassning mot aktern.

Sedan tog vi ner dom igen och fräste av kanterna, slipade av dom lätt och lackade baksidan. Tråkigt nog släppte limningen i babordslasken när listen monterades ner, så antingen får jag försöka limma det på plats igen eller så får det vara en skarv där, som tätas med sikaflex, som man faktiskt gör på nya "Orustbåtar". Vi hann även med att montera lanternorna och lådan bakom Silva-instrumentet, där jag placerat manöverpanelen till den nya länspumpen.

Alla detaljer på plats och nya panelen till pumpen.

När pappa hade åkt hem avslutade jag med att slipa av grabbräckena och skjutluckan och lacka en andra gång.

Inga kommentarer: