2008-06-23

Åkte idag ut i den styva kulingen till båten och började arbetet med isolering av förpiken. Det dånade och smattrade av alla master i hamnen, när jag låg nere i förpiken och försökte anpassa mig till gungandet. Jag hade köpt 5 x 1.20 m isolermatta på rulle och när jag hade fått in den i förpiken fanns det inte mycket plats kvar för mig själv.

Arbetet kan börja.

Men efter troget gnetande med måtta, skära och klabbande med kontaktlim, så kunde jag lagom sjösjuk åka hem vid niotiden och konstatera att styrbords sida var klar.

Styrbords sida klar.

Babordsidan borde gå snabbare eftersom jag skuret ut isoleringen grovt, med styrbord som mall och nu vet jag hur jag ska gå tillväga. En sida består av fyra delytor, som finjusteras innan jag rollar på lim på skrovet och isoleringen och sedan sätter på plats. I och med att jag limmar vått i vått, så har jag chansen att justera innan kontaktlimmet biter.

Inga kommentarer: