2008-06-30

Nu suger det rejält i seglarnerven och efter helgens besök på Marstrand minskade det inte direkt. Det är något med atmosfären, på gränsen till överdrivet, på Marstrand som får mig att älska den ön, Skandinaviens seglarmecka. Idag börjar Match Race veckan, så det blir alldeles säkert minst en tur till dit denna veckan.
Fortsatte annars idag med min egen racer och köpte golvpapp, som jag gjorde mallar av till skrovsidorna i förpiken, som nu skall kläs med skrovbeklädnad. Jag vill göra sidorna i hela stycken, så det blir lite fisslande för att få till det.

Mallning av skrovbeklädnad.

Nu ska jag på möte i veckan och veteranbilsträff, så nästa gång jag kommer ut till båten, får det nog bli till att töja lite segel istället för att ligga inne i båten och bli sjösjuk. Fr.o.m idag lovar SMHI fint väder, så nu är det läge att bättra på tripmätaren i Silvaloggen!
Innan jag åkte hem, dammsög jag i båten och la ut dynorna i förpiken och satte hyllorna på plats, så nu ser det riktigt trevligt ut.

Hemtrevligt.

Inga kommentarer: