2008-10-09

Plockade idag ur dynorna ur båten, som jag tar hem och tänkte köra överdragen i tvättmaskinen. Dynorna är tillverkade 2004 i Turkiet och jag vet inte alls vad det är för tyg, men jag chansar för att få dom lite renare!

Ställningen påbörjad.

Började idag även med pressenningställningen, som jag i år tänkte ha istället för ett stort båthus. Självklart är det skönast med ett båthus att dansa runt i, men i år blir det en mindre variant, både för att hålla nere kostnaden, men även för att minska arbetet att bygga upp och plocka ner huset. Jag tänkte bygga ställningen av den gamla takkonstruktionen som jag kapar av lite och pressenningen kommer att gå ca 15 cm utanför skrovet på bredaste stället. Ställningen kommer att stå på däck och hållas på plats av stöttor vid mantågsstöttorna, en stötta vid mastfoten och ett A i var ända. Pressenningen håller jag troligen nere med dunkar fyllda med sten och grus, men har sett att vissa har andra lösningar som jag får kolla närmare på.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hi!
If you will send the address E-mail, I with pleasure shall send photos of Russian Havsfidra (168)
Sergei
samba2@mail.ru