2009-06-11

Väderprognosen visade lugnet före stormen, så idag tog jag bussen till jobbet för att direkt efter åka bussen till Tångudden, kasta loss och puttra över till Lagunen. Seglen ligger tyvärr i brorsans förråd i Mölndal, så första turen fick bli för motor.
Innan jag kastade loss fick jag för mig att det inte kom något kylvatten och skulle stänga av motorn och vips, så stod jag med stoppvajern i näven! Typiskt, nu när jag var så nära.

Hmm...

Nåja, motorn går ju stänga av ändå och kylvatten kom det, så jag tuffade ut ur Tångudden lite vemodigt för sista gången(tror jag).

Farväl Tångudden...



Högkvalitativ produktion!

Turen, på ca 4 Nm, över älven och ut till Torslanda gick fint och på bryggan stod välkomstkommiteen och väntade på mig.

Äntligen i Lagunen.

Nu kan jag äntligen slappna av...

Förtöjd vid plats H3.

Inga kommentarer: