2009-06-24

Idag hade jag tagit ledigt från lunch på jobbet för en eftermiddag på havet. Först fick jag åka förbi brorsans jobb och hämta hans nyckel, för att hämta seglen i hans förråd, som jag snabbt skulle göra klara på båten och sedan bara en snabb sväng hem, äta och ner till båten med familjen.
Men planen var för bra, allt gick tidsenligt fram tills jag skulle ta ner genoafallet efter att ha dragit upp rullgenoan, när jag upptäckte att jag glömt en nerdragningslina och fallet således fastnade i masttopppen! Det slutade med att jag fick ta ner genoan och ta mig bort till mastkranen för att klättra upp och dra ner fallet.
När allt till slut var färdigt hade vinden tilltagit och klockan sprungit iväg, så det blev bara en sväng utan för Sandvik, med motor, men nu har Arvid i alla fall gjort sina första sjötimmar och fler skall det bli...

Inga kommentarer: