2009-10-08

Åter på säker mark.

Idag hade jag bokat upptagning klockan 15.00 och jag hade bockat för rutan med "Jag närvarar", för att dels se hur botten ser ut innan tvätt, men även för att kunna påverka var dom ställer båten. Men när jag sladdade in 14.55 på hamnplanen stod båten redan på land och hamngubben stod och justerade stöttorna. Först blev jag lite förgrymmad, med när ösregnet några minuter senare föll över Torslanda Lagun, var det nog skönt ändå att båten redan var uppe och vi inte stod och fipplade med stroppar vid kajen!

3 kommentarer:

HannaEllenor sa...

Härligt när upptagning är över.
Sådana stöttor skulle jag vilja ha, men är en ekonomisk fråga, får nöja mig med min hemmasnickrade.
Ska koncentrera mig på att göra ordning och ta in luckor och olja och lacka.

Anonym sa...

Blev lite fel, hamnade på Hannas namn, det är min dotter


Mvh
Janne

www.jannessally.blogg.com

Kapten Lalle sa...

Stöttorna tillhör Grefab och ingår i vinteruppläggningen, men dom är fantastiska och behändiga när man ska justera båten och till våren när man ska måla botten!
Annat än träpallningen man fick på Tångudden, där jag hade båten innan.

Lycka till med vinterns pyssel!
/Lars