2009-10-29

Inbäddad för vintern.

Bra jobbat farsan!
Idag var som sagt pappa nere och tvättade av både båten och masten, så när jag kom dit efter jobbet var det bara att trä på mastfodralet och lyfta in den i stället. Efter att ha sågat till alla delarna till pentrylådan innan mörkret, rullade vi sedan ner presenningen över båten. Den var lagom stel i den fågradiga höstkvällen, med till och med lite frost!
Väl hemma i värmen så limmade jag först på kantlister på locket, som jag får ta i omgångar eftersom jag inte har tillräckligt många långa tvingar.

Framkanten får en lite högre kant för att stoppa kanande matvaror.

Pentrylådan blev även den ihopskruvad och väntar nu på puts och någon form av ytbehandlig, vad rekommenderar du?

Först lim...


sedan skruv...


och sist botten, många skruv blir det!


Nåt sånt här kommer det bli till slut.

Nu får alla delar vila över helgen, så ska jag väl ha fått på något/några lacklager innan nästa helg...

Inga kommentarer: