2010-03-10

Idag var jag ledig och hade en heldag med familjen, men när grabben sov var jag nere vid båten och måttade upp dom sista skivorna till kylboxen. Det är en furuskiva till locket och sedan teak att klä fronten och locket med.
Jag skruvade även ihop en sittbrunnstoft igen som jag tänker ta hem och malla av. Efter en snillrik mätteknik för att få fram den nya ytan, så minskar jag sedan mallen den 3 cm runt om, för att sedan föra över på teakribborna som ska limmas fast och nåtas.

Mätning för att få fram den plana ytans mått.

Innan jag åkte hem tog jag en koll på fördäck, där jag ska montera nya knapar vid halkiparna och sedan montera bort den gamla mitt på fördäcket.

Snart en minne blott!

I linje med årets ledord "familjesegling", så blir det ett bättre soldäck för dom som inte vill sitta i brunnen och slita tamp!

Inga kommentarer: