2010-03-22

Ännu en sväng ut i förrådet och sågade till locket till kylboxen. Först furuskivan och sedan teaken efter den. Jag vet inte riktigt hur jag ska få till luckan på ett snyggt sätt. Det bästa hade varit att fräsa ut den, med då gäller det vara stadig på hand och dessutom måste jag leta upp ett smalare frässtål, eftersom det jag har är 6 mm, som känns lite brett.

Inne i värmen gjorde jag klart mallen till sittbrunnsteaken, där jag ritade ut ramen och hur alla ribborna skall ligga. Dessvärre slutade detta, efter materialberäkning, i att jag lägger ner projektet för denna säsongen!

Ett projekt för framtiden.

Dels för ekonomin, men främst för tiden. Nu blir det till att skruva ihop dom gamla tofterna och lite slip och lack.
Jag tog även beslutet att lägga ner sprayhoodprojektet och istället laga upp den gamla med ny ruta och fräscha sömmar.

Inga kommentarer: