2010-04-09

Nu är båtfejjandet i full gång i Torslanda Lagun, så jag var tvungen att bidra lite. Jag slipade av spacklingarna på fördäck och lade på ytterligare lite för att få det helt slätt.
Nästa gång blir det slipning och målning.
Inne i båten borrade jag upp hålen genom innertaket för skruvarna till knapen. Det är ca 2 cm mellanrum upp till förstärkningen i däcket, så jag borrar nog upp som jag provade nu och sätter muttrarna inne i tomrummet och täcker sedan över hålen med en teakbit.

Mutterhålen.

När fördäcket är klart kan jag ta bort presenningen, vilket är ett tecken på att det närmar sig...

2 kommentarer:

Jonas sa...

Tips! Gör epoxipluggar, d v s borra för stora hål, fyll dom med epoxi och borra igen med rätt dimension. Fuktsäkrar distansmaterialet, jag vet av erfarenhet att det inte blir bra med en massa vatten där...

Kapten Lalle sa...

Tack för tipset, men med tanke på relingens uppbyggnad med befintlig förstärkning i aluminium så behöver jag inte göra pluggar. Däremot skall jag försegla kanterna, in case of...