2010-04-20

Planerat båtpyssel, så först fräste jag klart locket till kylboxen. Sista kurvan kom jag lite ur spår, men lite finslip och tätningslister, så ska det nog bli fint. Jag fick ta fräsningen i två steg eftersom frässtålet bara var 10 mm och skivorna blir 14 mm.

Locket urfräst.

Nere i båten provmonterade jag skivorna och passade till cellplasten. Skoj att se hur det blir när det är färdigt. Nu kan jag börja plasta och montera.

Det börjar likna något.

På fördäck slipade jag av spacklingarna och målade ett första lager med Interdeck, som jag sedan ska lägga ett lager till över hela ytorna.

Gamla och nya knapytor målade en första gång.

Dom senaste dagarnas blåsande har yrt upp en massa sand på båten, så det ska bli skönt att ta ner täckningen och andas friskt!

Det börjar ploppa i allt fler båtar vid den nya mastkranen, så nu får jag nog boka en tid. Bara jag har målat klart på fördäck, målat botten och polerat upp utsidan kan jag doppa henne. Insidan kan man ju alltid fortsätta med när båten ligger i vattnet...

Inga kommentarer: