2010-04-19

När symaskinen ändå var framme så passade jag idag på att sy fast dom sista kardborrebanden på fallpåsen. Nu hade jag en bättre maskin, men ändå krånglar det när jag skall sy i kardborren. Misstänker att det har med klistret på baksidan att göra, som fastnar på nålen.
Eftersom jag lagt ner projektet med att sy ny sprayhood, lappade jag istället ihop den gamla och satte nya sömmar där dom gamla gett upp.

Gammal och "sleten"!

Nu återstår nytt fönsterplast eftersom den gamla är trasig och ful. Den gamla sprayhooden är verkligen inget mästerverk, utan fållar, skarvar, veck och osymmetrisk, men den får duga tills en ny ser dagens ljus...

2 kommentarer:

Doc Док sa...

Oh, man! Hope you still save the scheme that Fidra’s bimini? 🙄 My 311st.

Doc Док sa...

Ummm... sprayhood I meant. 😊