2010-06-02

Så var det dags för att åter doppa kölen.
Jag hade bokat sjösättning 14.30 och kryssade för att jag inte skulle närvara. Men med solen stekande tog jag ledigt och åkte ner till hamnen redan vid 14.00, men då var båten redan i, så jag missade själva doppet.

Åter i sitt rätta element!

En snabb koll att alla genomföringar var täta, spänning av drivremmen och så startade Pentan på första kicken. Jag puttrade nöjd in till min plats vid bryggan och knöt fast. Nu hänger peket in över bryggan(som förra året!), så jag får fixa nya ringar längre akterut, för att inte få resten av bryggmedlemmarna på mig.

Fast vid bryggan, med peket lite i vägen...

Lite senare på kvällen tog jag en sväng ner med barnvagnen för en koll och hon flyter så blank och fin där i Lagunen!

Nu saknas bara stolpen.

Härligt att sommaren är här!

1 kommentar:

Marko K sa...

Grattis!! Alltid en skön känsla!