2010-06-09

Ensam hemma, tråkigt, men ett gyllene tillfälle att lägga några timmar på båten!
Kvällens uppgift var plastning av kylboxen, som blev lite kladdigt och knöligt, när man ska hänga ner i det trånga utrymmet och få en fin yta med glasfibermattan.

Blandning av NM Lamineringsepoxi.

Men nu har jag i alla fall bundit ihop isoleringen och nästa gång blir det spackling för att få det fint.

Insidan plastad.

Innan jag åkte hem sågade jag ut locket ur toppisoleringen och slipade till kanterna och hemma limmade jag fast cellplasten på plywoodskivan med PL400 lim.

Locket ursågat.

Ute på altanen slipade jag sedan av pentrylådan och fronten, som jag målade/lackade en första gång.

Full aktivitet i lackverkstan.

Vardagsrummet fungerar som lackbox och en härlig stickande doft sprider sig upp på andra våning till sovrummet...

Inga kommentarer: