2010-06-10

Dag två i ensamhet och på vägen hem svängde jag förbi Abi Trä och köpte nya teaklister för att hålla sittbrunnstofterna på plats. Eftersom planen från början var att lägga teak i sittbrunnen, så har jag använt de gamla listerna till kylboxbygget!

Väl nere i båten blev det spackling i kylboxen. Det var inte lätt att få det slätt i botten på kylboxen, men dom största ojämnheterna fick jag nog bort.

Spackling utförd.

Jag fick en idé om att hälla i epoxi i botten, för att få en slät och fin spegel. Något jag får testa nästa gång.
Åter hemma i "lackboxen" blev det ett andra lager på pentrylådan, men lackningen av teakdetaljer får jag göra i båten, eftersom arbetsmiljön i huset inte känns optimal,speciellt inte eftersom grabben kommer hem i morgon!

Pentrylådans andra lager.

Jag limmade även den spruckna listen till sittbrunnstoften, som legat hemma hela vintern.

Limning av toftlist.

Innan John Blund klubbade mig i soffan till VM-krönikorna, plastade jag locket till kylboxen.

Plastning av kylboxtoppen.

Inga kommentarer: