2008-05-05

Nu börjar det närma sig.
Målade idag ett andra lager på vattenlinjen och drog sedan maskeringstejpen. Det blev precis som jag hade tänkt mig, rena rama Hallberg-Rassy stil!

HR62? Nä, en Havsfidra 20!

Överkanten hade jag maskerat med plasttejp, så där blev kanten knivskarp. På de vita fältet använde jag "blåtejp", för att inte få med lacken under, med prislappen att kanterna inte blev lika knivskarpa, men när man kommer en bit ifrån och definitivt när hon ligger i vattnet, syns ingen skillnad. Dessvärre följde lacken ändå med på några kvadratmillimeter stora punkter, som jag ska bättra med vit färg.
Kändes väldigt bra att åka hem idag.
Nu återstår montering av avlastare, tvätt och vaxning innan båthuset kan rivas och då montering av motorn. Invändigt har jag kvar motorrumsisolering och skrovbeklädnad i förpiken, som om jag inte hinner, får åtgärdas under sommaren.

2 kommentarer:

Anonym sa...

väntar ivrigt på att se resultatet av ditt slit

Anonym sa...

Snygga linjer hörru! ;)
Du var mig en baddare!
/Feskar'n