2008-05-06

Härlig svensk högsommar och man borde ligga ute på havet och balsamera själen, men istället går jag in i båthuset och svettas under pressenningen.
Idag bättrade jag på de vita fälten vid vattenlinjen, som släppte när jag drog bort maskeringstejpen efter gårdagens målning. Jag monterade även avlastarna, för dirken på BB och den dubbla för stor- och fockfall på SB, som jag flyttat bak mot sittbrunnen. Tidigare satt den mitt på grabbräcket med ett enkelt block vid sittbrunnen, som skulle leda fallet mot vinschen. Det har aldrig hänt att jag behövt vinschen för att få upp seglen och dessutom låg blocket och skavde mot rufftaket och gav fula märken.

Avlastaren flyttad närmare sittbrunnen.

Jag monterade även bort den gamla ledöglan som storfallet gick igenom, för att istället montera två likadana, en för varje fall. Innan jag kan montera dom nya fick jag fasa upp och spackla igen
de gamla hålen.
En punkt som hela projektet inte direkt står och faller på, är motorpanelen, som behöver lite ny färg. Men idag kunde jag stryka den punkten, efter att ha penslat på lite mattsvart hobbylack från Hobbex. Ett litet lyft i rätt riktning!

Väderpinad motorpanel.

Inga kommentarer: