2008-05-07

En sväng på kvällen till båthuset som börjar se ensamt ut när alla andra ploppar i sjön.
Idag började jag med att byta olja i backslaget, som var rejält svart. Sedan monterade jag ledöglorna för stor- och fockfallet, efter att ha slipat av gårdagens spacklingar.

Nya ledöglor monterade.

Hålen på akterdäcket fick jag spackla en gång till för att få det bra.
Har varit i kontakt med lite olika ställen, för att få tag på mässingslist till avbärarlisten, men till slut har ingen kunnat skaka fram en list. Så istället satte jag mig och ringde runt till varven på Orust. Hallberg-Rassy hade en och en halv veckas leveranstid, Malö Yachts kille återkommer i morgon, men det hela slutade med att jag imorgon ska åka till Najad och hämta hem 12 m mässinglist för 60 kr/m, som dom har över efter att dom har gått över till rostfritt på sina nya modeller. Varför ringde jag inte dit först?

Inga kommentarer: