2008-05-08

Idag var paniken för sjösättning lite väl påtaglig och jag visste inte vad jag skulle göra och det kändes som jag inte fick något gjort.

Tidigare idag var jag i alla fall i Henån på Najadvarvet och hämtade 12 m mässinglist, som visade sig vara 20 mm bred istället för 14 mm, men man tager vad man haver. När man går i Henån blir man absolut inspirerad, nya båtar som väntar på leverans och som idag en Najad 570, som den norske ägaren ville modifiera lite. En dag ska det vara jag som sitter där i sittbrunnen och pekar, men en konjagare i handen!
Lite fick jag gjort tydligen: ny motorrumsisolering under sittbrunnen, ny gummilist på trappan, ny slang till den manuella länspumpen, ny slang till diskhon, som däremot måste modifieras och jag hann även med att montera vattenavskiljarna till dieselsystemet.

Skinande motorumsisolering.

Inga kommentarer: