2008-07-08

Förpiken klädd från topp till tå.

Idag limmade jag upp skrovbeklädnaden i förpiken. Den var lite väl tilltagen, så jag fick skära lite, men hellre det än att den hade varit för liten. Dessvärre var kniven lite slö, så det blev inga perfekta snitt, men det är bara jag som vet...
Det är lite knöligt runt slag och bultar och det blev inte riktigt klart mot salongsskottet. Så jag får komplettera nästa gång och då tänkte jag ta med en hörnlist, som jag kan fixa till skarven snyggt med.

Läget med rullgenoan: Rullade ut genoan för att se hur skenan såg ut, men även den ser ok ut och efter en grundlig inspektion av trumman och infästningen i peket, så konstaterar jag att det måste sitta uppe i masttoppen. Något måste släppt eller blivit någon cm längre för faktum är att staget är slappt och så kan det inte vara!
Någon som känner igen min rulle? Vad är det för typ och hur är konstruktionen?


Eller är den hemmasnidad?

Inga kommentarer: