2008-07-10

Var idag ute och fixade till det sista finliret med skrovbeklädnaden, som nu bara ska torka ordentligt innan jag monterar hyllorna och lägger in dynorna. Eftersom den gamla beklädnaden monterades innan inredningen skruvades fast, så var det svårt att få till det med den nya, men jag löste skarven mot skottet med en trekantslist av gummi/plast. Listen är egentligen till vindrutor, men löste mitt problem fint.

Vindrutelist över skarven.

Tog ytterligare en sväng till mastkranen för att inspektera infästningen till genoan noggrannt, men hittade inget fel, så nu är jag brydd!

Inget fel här heller.

På väg till mastkranen fick jag syn på en långfärdsutrustad L28, som har legat på land ett tag, men nu låg i vattnet vid en påle. Dessvärre med halv mast, vad har hänt?

Vad har hänt?

2 kommentarer:

Anonym sa...

vart köpte du listen

Kapten Lalle sa...

Hej

Den köpte jag på SeaSea i Långedrag, http://gbg.seasea.se/Article.aspx?ArticleNo=6020.
Den ska finnas på Hjertmans också, men den var slut när jag var där.