2009-01-28

Det är lika bra att få pentryt klart så snabbt som möjligt, så idag började jag laga upp plastmodulen. Diskhohålet behöver byggas upp lite i kanten mot kökshyllan, så jag sågade till en plywoodbit, som jag spacklade fast med glasfiberväv och epoxispackel. Jag spacklade även fast glasfiber över alla större hål på undersidan, som jag sedan ska spackla igen från ovansidan.

Alla hål grundspacklade.

Från baksidan.

Jag var idag även ute på Tångudden och konsulterade med mekanikern om mitt avgassystem och det hela slutade med att jag inhandlade en ljuddämpare MP45 istället för vattenlåset, som jag först tänkt.

Vetus MP45.

Det gamla röret dömde han ut och tyckte att jag bara skulle dra avgasslang i en krök och sedan ut. Han hade även en pinnbult till avgaskröken, så nu kan jag montera den ordentligt.

Inga kommentarer: