2009-11-09

Jag tänkte tjuvstarta med nästa punkt på vinterns lista, som är nya motorfästen, för att få en tystare och bekvämare motorgång, som jag misstänker blir mer av när en 1,5 åring ska utforska världen(båten).
Tanken är att köpa enkla gummikuddar på t.ex. Biltema med pinnbult i var ände och då måste jag höja fästena eftersom bädden inte går att sänka!

Liknande denna kommer det att bli.

För att veta hur mycket dom ska höjas måste jag veta hur mycket gummikudden bygger, som bestäms av vilken kudde jag ska använda, som dels är beroende av det befintliga bulthålets dimension.
Därför åkte jag idag ner och skruvade upp en för att mäta, som visade sig var drygt 12 mm, alltså större än vad Biltema kan erbjuda!
Imorgon får jag åka ner med riktig gängtolk för att veta exakt vad det är för bulthål.

1 kommentar:

Harryboy sa...

Hej. Du måste tänka på att motorn rör sej mycket i sidled vid start,
Har egen erfarenhet av det, oljepluggen slog i skrovet så det nästan gick hål.