2009-11-24

Ytterligare ett långpass, som började med att jag passade in den sista plywoodskivan i "hyllan".

Stommen färdig för isolering.

Sedan sågade och passade jag in cellplasten och som slutligen monterades. Jag limmar fast cellplasten med kontaktlim och fogar med fogskum, som jag även fyllt utrymmet med bakom boxen mot skrovet, där jag även låtit den gamla skrovisoleringen sitta kvar.

Limmat och fogskummat.

Fyllt upp med fogskum mot skrovet.

Nu när hyllbitarna är på plats så kunde jag montera tillbaka hurtsen och denna gång med skruvar inne i hurtsen mot kylboxväggen, motsats till hur det var innan, men för att kunna komma åt och skruva loss den igen vid behov. Jag kom t.ex. på nu i skrivande stund att jag ska ju även montera frontskivan på kylboxen innan jag kan skruva fast hurtsen definitivt...

Tillfällig montering av hurtsen.

Nästa steg i kylboxprojekter blir isolering på sidorna, front och lock och sedan är tanken nu att plasta insidan med väv och epoxi, spackla slätt och måla med livsmedelsgodkänd färg. Slutligen ska front och lock kläs med teakplywood och luckan skall sågas ut och förses med beslag. Några tipsar om att ha en dränering i botten, för att tappa ut eventuellt smältvatten och även när man rengör, men det kan jag ta ställning till senare.
När del 1 av kylboxen får härda, gav jag mig på lådan i pentryt och då montering av expansionsbeslagen. Lite mätande och skruvande, men till slut vid provmontering av lådan får jag säga att det blev ganska bra.

Alla har råd med ett häftigt kök...

Nu ska bara fronten på och ytbehandling, innan vi kan fylla den med godsaker!
23:48 Nu är det dags att stupa i sängen!

Inga kommentarer: