2009-11-23

Att vara ensam hemma är fruktansvärt tråkigt, så därför gav jag mig efter jobbet ut på turné i stan på jakt efter saker som man kan bygga en båt med!
Först till Biltema och inhandlade ett "durkbeslag" till locket på kylboxen.

Durkbeslag 25-509

Sedan bar det vidare till Byggmax och där blev det två skivor EPS cellplast 70 mm, samt fogskum och lite penslar för framtida lackning.


Cellplast S80 EPS.

På väg hem svängde jag förbi SeaSea i Björlanda och inhandlade en skiva 4mm teakplywood att klä in kylboxen med.
Hemma slängde jag i mig en stenugnsbakad ICA-pizza och sedan lastade bilen full och ner till Lagunen, kvällen var ju redan sen och en kylbox skulle det bli!

Garderoben innan kvällens övningar.

Först rensade jag garderoben från lister och den lilla "väggen", samt att bordet nu får hitta en ny stuvplats. I styrbords stickkoj upp under sittbrunnen verkar fungera fint! Jag stötte på patrull med kablarna och ekolodsmodulen som sitter där kylboxen skall byggas upp, men lite nya kabeldragningar och en ny plats till modulen, så löste sig det.

För att få bort den gamla fronten krävdes att hurtsen monterades bort, så nu vet jag hur den sitter fast!

Jag började sedan uppbyggnaden av boxen med bottenskivan och sedan gick jag på plywoodskivor som skall fungera stomme till den lilla hyllan som kommer bli i boxen. Hade tänkt att jag skulle kunna smita in i någon båthall och stå och såga i lugn och ro, men icke! Det blev under en lyktstolpe ute i den friska höstvinden!

Tillsågning av bottenskivan, med rygg- och japansåg.

Bottenskiva och hyllstomme provmonterad.

Jag fick även till en front, som sedan också ska få en teakplywood utanpå sig.

Vilken röra!

Imorgon blir det ett långpass till...

Inga kommentarer: