2009-11-17

När det tydligen är svårt att ta sig ner till hamnplanen och krypa in under presenningen, får jag ta tag i projekt hemma.
Efter att ha bytt glödlampa över diskbänken, satt på reflex på barnvagnen och ramat in Arvids hand och fotavtryck, så tog jag tag i bomkapellet.
För några år sedan när jag sydde vindskydd till sittbrunnen, så klippte jag även ut bokstäver och siffror för att sätta segelnumret på bomkapellet. På något märkligt sätt råkade jag nu hitta dessa, trots flytt och trånga förvaringsutrymmen.
Däremot hade jag klippt ut ”305”, ett ”S” och ett fi, som är tecknet för Havsfidran, men jag ville nu att det ska stå ”SWE 305”, så jag fick fixa två W och E.
Det är lite knåpigt att sy fast ett S på ett bomkapell på några meter, med en vanlig hushållssymaskin, men med ett rejält tålamod så sitter det där till slut, om än några millimeter snett!
Därför har jag en sak till på min önskelista till Tomten: ett segelloft!

Tiden sprang iväg och jag hann bara ena sidan, så imorgon blir det andra sidan och sedan kanske det även skulle vara bra att impregnera kapellet!

Inga kommentarer: