2009-08-12

När mamma var ute på stan och slog runt, kunde jag inte hindra Arvid från att åka ner till båten...
Arbetet med att byta stoppvajern gick inte fortare med en småhungrig 4 månaders gast med, men efter lite mat och när han fick sitta i sin bilbarnstol, som jag hängde upp i nedgångsluckan, så blev livet soligt igen!


Vajern blev inte helt färdig, eftersom den nya är lite grövre och därför var hålet i sittbrunnen för litet. Så nästa gång får jag ta med borrmaskinen och sedan skruva fast handtaget.
Innan vi åkte hem monterade jag den rostfria slitytan vid genoatampen, som blev finfint.

Slitet efter 30 års slit!

No more slit!

Men som dom skriver på hemsidan så var kanterna lite vassa, så jag får nog göra något åt det, innan blodvitet är ett faktum!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sicken goding, den dära Arvid...tycker du gott kan lägga ut lite mer såna bilder o klipp på grabben istället för på båten... ;)
Ha´re gött!
/SD

Kapten Lalle sa...

Han får va med på bild och film hur mycket han vill, när vi är ute med båten...

/Arvids kapten