2009-08-18

Var igår på Hjertmans och inhandlade ytterligare en stoppvajer och även en slang till diskhon, som dock visade sig vara för liten. Den passade på adaptern till genomföringen, men anslutningen till diskhon var för större(32 mm). Gör om, gör rätt!

Rör ej ventilen...

Att montera stoppvajern gick snabbt, nu när jag hade vanan inne, så på en 40 graders tvätt hinner man cykla ner till båten, montera och hem igen!

Nya start- och stoppvajrar.

Något som stört mig länge är att sidorna på motorrummet inte suttit helt rätt, så idag skavde jag bort lite på överkanten och fick den ordentligt på plats.

Äntligen på rätt plats!

Som avslutning fick jag se att slitytan, som jag satte dit i förra veckan, hade släppt på insidan av sargen! Radien var alltså för liten, trots att jag förböjde den lite innan. Nu får jag försöka limma dit den på annat sätt.
Jag gick en sväng i hamnen innan jag gick hem och fick då se "IDA" som mystiskt kom brinnandes till Björlanda Kile för ett tag sedan. Inte mycket kvar av den båten, men pulpiten går nog putsa upp och använda...

"IDA", f.d båt.

Artikeln i GP, här.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vsr igår ute och seglade, tillsammans med min morbror och hans Comfort 30 som har hemmahamn Björlanda.
Blev en underar segeltur ut till Björkö och tillbaka.