Shopping

För att stilla abstinsensen har jag trösthandlat lite till båten.
Ett måste var en ny stoppvajer, som jag var på Hjertmans och inhandlade, som när tid finnes skall monteras. Jag tror att jag flyttar startvajern, som stopp och istället använder den nya vajern som start.
När jag satt hemma i soffan och bläddrade i ett gammalt nummer av Praktiskt Båtägande, såg jag en artikel om slityta i rostfritt, som man monterar med dubbelhäftande tejp.

Snajdigt värre!

Perfekt att sätta där linan till genuarullen sliter mot sittbrunnsargen och har gett fula märken, så jag kostade på mig och beställde en på www.wearandtearpads.com.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
fin blogg, kikat runt lite.
Har en ny blogg som ligger på

http://jannessally.blogg.se/

Havsfidra, känner ivarjefall viss samvaro storleksmässigt, har själv en Hurley 18.

Kommer att kika in fler gånger till din blogg.

Mvh
Jan Johansson

Kapten Lalle sa...

Hej

Jag har allt sett din blogg också och kommer att följa den och ditt arbete med Hurleyn.
Havsfidra- och Hurleyägare är nog samma sort(vad det nu innebär), så det finns definitivt en samvaro.
Har följt Oceanplurra, som nu är såld.

Lycka till
Lars